SteinMusic Inline Power 2 son derece ilginç bir ürün. Aslında geçmişten bugüne Stereo Mecmuası’nda benzer egzotik ürünlere yer vermiştik. Deneme notlarına girmeden önce firma ile ilgili bazı bilgiler vermeye çalışayım. SteinMusic her ne kadar ülkemizde daha çok tweak veya aksesuarları ile tanınıyor olsa da, aslında amplifikatörlerden, pre-amplifikatörlere kadar ilginç bir elektronik ürün seçeneği de sunuyor. Ülkemizde ise başta Harmonizer H2a/H2b ve oda akustiğini düzeltmeye yönelik Black Stones ve Diamonds serisi gibi ürünleri ilgi çekiyor. Ayrıca hoparlörler için Speaker Match gibi özel iyileştirme ürünleri var. Tabii bir de CD ve LP Koşullandırıcı ürünlerini de unutmayalım. Bunların haricinde ülkemize gelen en yeni tweak’leri SteinMusic Inline Power 2. Tüm bu ürünleri deneme fırsatım oldu. Özellikle oda akustiğine yönelik ürünlerinin etkisini bizzat A-B testleri ile gözlemlemeye çalıştım. Bana sorarsanız işe yarıyorlar. Bugün konumuz; SteinMusic Inline Power 2…
Eğri oturalım doğru konuşalım şöyle uzaktan bir bakış atıldığında bazı ürünlerin özellikle oda akustiğine yönelik alışılmışın dışındaki ürünlerin bazı meraklılar tarafından çok sevilmediği ve bilimsel olarak tanımlanamadığından deneme bile yapılmasının hoş karşılanmadığını biliyorum. Ancak ben her zaman açık fikirlerle bu tarz denemeleri yapmanın iyi bir şey olduğunu hatta eğlenceli bir şey olduğunu düşünüyorum. Zaten bu tarz ürünlere zaman zaman tepki gelse bile yer verme sebebimiz budur. Bunun için çok mantıklı olduğunu düşündüğüm bir dayanak noktamız var, SteinMusic dahil olmak üzere tüm bu ürünleri, temsilcilerinde veya opsiyonel olarak evinizde deneme şansınız var. Bu denemeleri yapıp, karar vermek bana göre en doğrusu. Hifi dünyasının böyle ilginç ürünleri benim ilgimi çok çekiyor doğrusu!
SteinMusic Inline Power 2, ülkemize gelir gelmez elime ulaştı ve 15 güne yakın bir süre boyunca deneme fırsatım oldu. Bu sayfada göreceğiniz fotoğraflar ile yeni ürünlerin fotoğrafları arasında bazı farklar olacak. SteinMusic yeni ürünlerin dış tasarımlarını farklılaştırmış. Ancak iç bileşenler aynı olduğu için inceleme yazımız geçerliliğini koruyacaktır.
Timpani web sitesinde ürünle ilgili açıklama yazısı şu şekilde; “Bir iletkenden elektrik akımı geçtiği zaman bu akıma dik açılı bir manyetik alan oluşur. Bu değişmeyen bir fizik kuralıdır. SteinMusic’in geliştirmiş olduğu yeni teknoloji sayesinde içinden akım geçen kablonun etrafında oluşan manyetik alan tümüyle düzensiz bir yapıya dönüşüp kendi kendini etkisizleştiriyor”
Son dönemlerde bazı hifi firmalarının bu manyetik alan konusu üzerine yoğunlaşarak bazı ürünleri pazara sunduğunu biliyoruz. Geçtiğimiz haftalarda benzer teknolojiye sahip olmasa da, yine manyetik alana yoğunlaşmış bazı kabloları test etme fırsatım olmuştu. Böylesine bir beklenti içerisinde SteinMusic Inline Power 2’yi test etmek için gereken platformu kurmaya başladım. Timpani firması ürünü sisteminize güç veren priz sisteminin başına takmanızı öneriyor. Yani bu sayede ürünün etkisinden tüm cihazlarınız faydalanacak.
Ben ilk önce kendi özel elektrik sistemimi devre dışı bırakmak için ayrı bir priz kullanmaya karar verdim. Normalde sigorta kutusundan sisteme üç ayrı elektrik hattı ve özel topraklama hattı ile elektrik sağlıyorum. İlk denemelerim için bu özel hatlar yerine sıradan bir hattı kullanmaya karar verdim. SteinMusic Inline Power 2’yi elektrik prizine taktım ve çoklu priz sistemimi Inline Power 2’ye bağladım. Bağlantılarda kendi DIY elektrik kablolarımı ve filtre sistemi devreden çıkartılmış ve iç kablolaması elden geçirilmiş Merlin Gerin Pulsar CL+ çoklu priz sistemini kullandım. Buradan yine DIY kablolarım ile sistemin tüm komponentlerine elektrik sağladım. DIY kabloların uçları Furutech ürünlerinden seçilmiş durumda, kaynak cihazlara elektrik ulaştıran kabloların iç kesitleri Cardas, amplifikatörlere güç ulaştıran kabloların içeriği ise çok eski Oyaide teller. Sistemin geri kalan tüm bileşenleri aynı, zaten biliyorsunuz :)
İlk testlerimde lambalı J.C.Verdier amplifikatörümü kullandım. Bu amplifikatörün elektrik katı toplamda 5 adet rektifiyer lambaya sahip son derece karmaşık bir yapıda olduğu için elektrik konusundaki tweak’ler konusunda çok etkili sonuçlar verdiğini söyleyebilmem güç. Ancak kaynak tarafındaki farklıları daha kolaylıkla görebiliyorum. Tabii ki denemelerde bazı farklıklar görsem de, asıl etkiyi test edebilmek için elimde bulunan farklı amplifikatörleri devreye soktum. Testlerimde Uzakdoğu yapımı yine 2A3 tüplü bir SET amplifikatör, Exposure Model VIII güç amplifikatörü ve yine deneme amacı ile elimde bulunan oldukça eski bir çift Audio Analogue Donizetti monoblok güç amplifikatörünü kullandım. Merak edenler olacaktır lambalı ve AA amplifikatörler konusunda Stereo Mecmuası’nda bir şeyler yazmayı planlamıyorum, kişisel denemelerim için gelmiş ürünlerdi. Zaten oldukça eski ürünler ve ancak 2. el pazarında denk gelebilirsiniz.
İlk denemelerimde modifiye edilmemiş elektrik sistemi ile dinlemelere başlıyorum. Normalde olmayan arka planda bir dip gürültü ile karşılaşıyorum. Bir yandan iyi ki elektrik sistemimi düzenlemişim diyorum. CD çalarımı kullanırken detay seviyesinde bariz bir azalma var ve özellikle tizler olması gerekenden çok daha sert şekilde kulaklarımda patlıyor. JBL hoparlörümün bas sürücülerinden aldığım alt frekansların eski tadından en ufak bir iz kalmamış durumda. Elektrik sisteminin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlıyorum. Sistemime bu haliyle dayanabilmem zor. Audio Analogue Donizetti gibi son derece yumuşak huylu kendi çapında müzikal çalan bir amplifikatör bile dayanılmaz hale geliyor. Bir kez daha Allah insanı gördüğümden ayırmasın diyorum. Bu eziyeti bir nebze azaltma adına SteinMusic Inline Power 2’yi devreye alıyorum. Dip gürültü daha doğrusu garip hum azalmış hatta ortadan kalkmış durumda. Tizler bir düzene girmiş gözüküyor. Detay seviyesinde ve tonlarda düzelmeler var. Baslarda da toparlanma!
Hemen ardından düzenlemiş elektrik prizime takıyorum sistemimi. Oh be diyorum. Eski haline geliyor yavaş yavaş. Bakalım bu durumda SteinMusic Inline Power 2 neler yapacak. Tek bir prizi ve Merlin Gerin Pulsar CL+’ı kullanarak elektrik akışını sağlıyorum. Exposure Model VIII ve Audio Analogue Donizetti’ye odaklanmış durumdayım. Asıl amplifikatörümü de söküp takmayı ihmal etmiyorum. Özellikle solid state amplileri kullanırken tonlar daha keyifli hale geliyor. Hani müzik dinlemenin daha keyifli olduğu zamanlar vardır, detaya odaklanmak yerine albümü dinlerseniz. İşte tam böylesine bir etki elde ediyorum. Ancak bu etkinin vurucu olması için bir kaç gün sabredin. SteinMusic Inline Power 2 taktığınız anda bazı şeyler duyacaksınız ama bunlar bir kaç gün sonrasının habercisi sadece!
Aslında hala saksafon kendisi gibi çalıyor ama enstrümanın kendi içeresindeki tonları daha ön plana çıkıyor daha doğrusu duyulabilir oluyor. Rahatlamışlık hissi vardır ya, tam öyle bir durum! Özellikle DAC artı CD çalar veya DAC artı bilgisayar sistemlerini kaynak olarak kullandığımda etkiler daha bariz karşıma çıkıyor. Sahnede de farklılıklar var. Hem yatay hem dikey yönde. SteinMusic Inline Power 2 gibi minik bir aksesuarın böylesine farklılık yaratması çok ilginç. Ancak daha önce denk gelmediğim bir durum değil. Dediğim gibi ön yargısız şekilde dinlemek lazım…
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong – Porgy and Bess plağını mercek altına alacağım. Speakers Corner yeniden baskısını dinliyorum. Bu baskı önceki baskılara ksinlikle fark atacak kadar başarılı. Detay, sahne ve aklınıza gelebilecek her yönden müthiş bir plak. Birde üzerine eser muhteşem olunca testler keyifli hale geliyor…
“Porgy and Bess” tam anlamı ile bir operadır. İlk kez 1935 yılında sergilenmiştir. Müzikleri Mecmua’da defalarca konuk ettiğimiz George Gershwin imzalı, libretto yani metinler DuBose Heyward, sözler ise DuBose Heyward ve Ira Gershwin imzalıdır. Opera metni kendine temel olarak DuBose Heyward’ın romanı “Porgy”i alır. George Gershwin tarafından “American folk opera” Amerikan Halk operası” olarak tanımlanan “Porgy and Bess” 1935 yılında New York kentinde ilk kez sergilendiği dönem tüm oyuncular klasik eğitime sahip Afrika/Amerika kökenli müzisyenlerden seçilmiş ve Gershwin operanın koral bölümlerinin yönetimini yine Afrika/Amerika Eva Jessye’e bırakmıştı. Gershwin “Porgy and Bess”i bir halk operası olarak nitelendirdiğini aslında basit bir halk hikayesi olması ile bağlamış. Böylesine bir eserde insanların tabii ki halk hikayeleri anlatacağını ve bu hikayeleri halk müziği ile anlatacaklarını söylemiş. Eser üzerinde çalışmaya başlayınca eserin senaryo ve müziğinin tek bir parça gibi olmasını arzu etmiş ve orijinal şarkılardan yola çıkarak eserde seslendirilmesi için özel halk şarkıları bestelemiştir. Her ne kadar yapı olarak opera olsa da, kullanılan hikaye ve şarkılara bakarak bunun bir halk operası oluğunu ısrarla belirtmiştir.
“It Ain’t Necessarily So” şarkısına odaklanıyoruz. Oldukça güzel bir tempo ile başlayan şarkı trompet ile temanın solo şekilde çalınması ile devam ediyor. Arka tarafta orkestra, davul ve baslara dikkat ediyorum. Girizgahın ardından tempo değişerek swing’e giriyoruz ve bu bölüm üzerinde trompet ile orkestranın atışmasının ardından orkestra şarkının temasını usul usul çalarken, Ella Fitzgerald şarkıya giriyor. Cümle bitişlerinde trompet mısra bitişlerinde orkestra yükseliyor. Ella Fitzgerald’ın sıklıkla gördüğümüz vokaliyle solosunun ardından bu kez Louis Armstrong vokalleri başlıyor. Armstrong cümle bitişlerinde son harfi uzatıyor her zaman olduğu gibi bu etkiyi kaybetmemek önemli. Şarkının son bölümünde yine Fitzgerald vokalleri devreye giriyor. Bir yandan yaylılar bir yandan üflemeliler şarkının temasını arka planda cümle sonlarında yükselerek sunuyor. 6. dakikanın başlarında şarkı bitiş hareketine gidiyor. Daha sert vuruşlar ve arkasından usul bir Louis ve Ella atışması ve arkasından birlikteliği ile şarkı sonlanıyor…
Şimdi bu şarkıdan notlar. Verdier 2A3 amplifikatör, Audio Analogue Bellini pre-ampli ile Inline Power 2 kombinasyonunda sahne daha geniş, tonlarda minimal değişimler var, dip gürültüde çok belli belirsiz bir azalma var.
Audio Analogue Donizetti yine Bellini ve Inline Power 2 kombinasyonunda tonlarda bariz iyileşmeler var, detay seviyesi çok daha iyi. Inline Power olmadan Armstrong’un cümle bitişlerinde özellikle “s”leri uzatmasındaki etki kaybolurken, Inline Power’ı takınca etki geriye geliyor. Arka planda orkestra daha tane tane duyulabilir durumda. Özellikle üflemelilerin tonları çok daha keyifli. Vokallerde de daha ön plana gelme söz konusu. Bu kombinasyonda farklar duyulmayacak gibi değil…
Exposure Model VIII yine Bellini ve Inline Power 2 kombinasyonunda, tonlarda çok bariz bir iyileşme var. Exposure ne yazık ki Donizetti’nin yakınına bile gelemiyor tonların keyfi konusunda. Exposure ile Inline Power 2 kombinasyonunda Donizetti’nin çıplak performansına yaklaşıyor. Hoparlörlere sıkışan sahne ortaya geliyor. Exposure ne yazık ki biraz dip gürültüye sahip bir ampli ve Inline Power 2 ile bu dip gürültü bariz şekilde azalıyor. Üflemelilerin keskinliği azalıyor ve enstrümanların kendi içerisindeki detay seviyesi artıyor. Bu kombinasyonda da farklar duyulmayacak gibi değil… Uzakdoğu yapımı 2A3 tüplü ampliye ne oldu diyeceksiniz. Testlerin daha en başında paketlendi ve sahibine doğru yola çıkmış durumda :)
Sistemin diğer bileşenlerine dokunmadan sadece güç amplisi ile oynayarak toplamda 4, ancak ayrıntılı olarak 3 adet güç amplisinin aynı plaktan aynı şarkıyı dinlerken ortaya koyduğu sonuçları sizlerle paylaşmaya çalıştım. CD çalar DAC kombinasyonunda ise etkiler daha da artıyor. SteinMusic Inline Power 2’nin etkisi cihazdan cihaza tabii ki değişirken bence en önemli artı olarak hemen her kombinasyonda var olan sesin üzerine bazı şeyler katması, bir artı değer eklemesi geliyor. Az veya çok etki aldığım kombinasyonlar oldu. Örneğin eğer Donizetti’yi kullanıyor olsam sistemime SteinMusic Inline Power 2’yi kesinlikle eklerdim. Exposure amplim içinde aynı durum söz konusu….
Şimdi gelelim asıl konuya, SteinMusic Inline Power 2 benim denemelerime göre hemen her kombinasyonda sisteme bir artı değer eklemeyi başardı. Bu artıların tabii ki maddi bir karşılığı var. Ürünün fiyatı okuyucularımızın genel düzeyini aşmayan bir fiyat etiketinde olsaydı mutlaka alın diyebilirdim. Ancak 500 Euro civarındaki fiyat etiketi bu cümleyi kurmamı engelliyor. Bu durumda incelememizi şöyle bitirmek gerekir diye düşünüyorum, SteinMusic Inline Power 2 hemen her sistemde iyi yönde değişiklikler yapma potansiyeli yüksek ilginç bir tweak. Sisteminize veya beklentilerinize göre tabii ki farklar az veya çok olabilir. Elinizde imkan varsa ve bütçenizi zorlamıyor ise kulak kabartmanızı tavsiye ederim. Tabii ki Timpani’de bu ürünü deneme şansınız var ve deneme yaparsanız sonuçları bizimle de paylaşmayı unutmayın…
SteinMusic Inline Power 2
Elektrik Düzenleyici Tweak
Fiyat: 498 Euro (KDV Dahil)
Temsilci: Timpani:/ www.timpani.com.tr
Bir yorum ekleyin