Üçüncü Bölüme Ulaşmak İçin Tıklayınız
Salabert kendi doğruları için çok şeyden fedakarlık yapmış bir insan. O, kendi el sanatını kendi düşüncelerine ve inandıklarına göre kullanarak, ticari şekilde kirlenmeden son derece mütevazi şekilde yaşıyor.
İlk ortaya çıktığı dönemde basın onu ünlü birisi haline getirdi. Fakat yaklaşımı ve bakış açısında hiçbir değişiklik olmadı, yeni ürünler üretmedi, yeni haberler yayınlamadı, elmas tiz sürücüleri ve beryllium mid sürücüleri geliştirmeye çalışmadı. Ancak Salabert uzun dönemde keşfedilmeyi ve düşük hacimli siparişlerin yerini daha yükseklerine bırakmasını, sadece araştırma-geliştirme çalışmalarını finanse etmek ve meraklıların uzun zamandır beklediği 15 inç boyutundaki çift eşmerkezli (dual-concentric) sürücüsünü geliştirmek için istiyor.
“Ben çok aptalım. 12 yıldır üretim yapıyorum, yaptıklarımdan çok daha fazlasını göstermeliydim” Salabert mütevazi çevresinde yaşamına devam etmeyi tercih ediyor, tabii bu durum mali kıyametleri yaşamasına sebep oluyor. Bu durum sadece alışılagelmiş tarzlarda olmayan karakterlerin yüzleşebileceği bir durum. Bir şeyi seviyorsanız, devam etmek için kemerinizi sıkmaya devam etmek gerekir. Winston Churchill’in söylediği gibi haylazlık yapmaya devam.
Biz Fransa’da yemek yemeyi seviyoruz. Bir tarifi tartışmak veya bir yemeğin tuzunun pişirirken mi yoksa piştikten sonra mı koymak gerektiğini saatlerce tartışabiliriz. Bunlar tüm takıntıların simgeleri. Bernard Salabert için, takıntı, bu eski gelenekten yüksek hassasiyetli geniş bant sürücüleri yapmak değil, tonları ve dinamikleri duymanın tek yolunun bu tarz sürücüler olduğunu kanıtlamak. Samuel Furon’un Ocellia’sının 12 inçlik PHY çift eksenli sürücüleri ile donatılmış Silver Grandis modelini dinlediğinizde, bu ince duvarlı kabinlerin, tonları yükselterek çevreye yaydığını ve ortaya çıkan sesin düz bir gerçekten veya çarpık bir palavra olmadığını anlıyorsunuz.
“Doğal olarak, 8kHz doğrusallıkta olup bizimki gibi 12-inç boyutundaki bir sürücünün yüksek frekansları yaratabilmesi için her zaman merkez bölümün kenar bölümlerden bağımsız hareket etmesi gerekir. Bu durumda sürücü bir kereye mahsus ya da keskin bir şekilde hareket etmemelidir, aşamalı bir hareket sağlanmalıdır Geçmişte çeşitli koni sürücülerde kağıt hamurunun koniyi başarılı şekilde kapladığı görülmüştür. Bu sanatsal yaklaşım kitaplardan veya bir yerleden izleyerek öğrenilemez.
Ses sinyalinde en ufak farkları yaratabilmek için ses bobinlerinin sargıları mükemmel derecede doğru olmalıdır. Supravox firmasının günü-müzdeki sahipleri, orijinal sürücülerini fabrikanın tozlu raflarında unuttular ve yeni sürücülerin üretiminde tökez-leyip başarısız oldular. Daha sonra bir telefon geldi. Benden ses bobinlerini onlar için üretmemi istediler. Onlara bakırdan ses bobinleri ürettim ancak gümüş telleri kullanarak üretim yapmadım. Gümüş tellerle hazırlanan ses bobinleri PHY’e özel kalacaktır, dünyada bunu yapabilen tek kişi benim.
Çin’in ucuz işgücü ve maliyetleri ile yarışmak zorunda olmak bazıları için zor olabilir. Kalite her zaman para tutar ve kalite sadece araştırma geliştirme ile sağlanır. PHY sürücüler ucuz değil ancak her kanal için ihtiyacınız sadece bir adet!
Bir yorum ekleyin