İkinci Sayfaya Ulaşmak İçin Tıklayınız
Bu hoparlör vakum tüplü amplifikatör gibiydi, biraz çalışacaktı ve hatta sanırım, uzun süreli bir yanma kesinlikle gerekiyordu. Sevgili dostum V2M kullanıyordu ve ilk izlenimleri satışa yönelik iken bugün hoparlörüne büyük bir sevgi ile bağlandığını bana söylemişti.
Aynı eserde aynı yöntemi uygulayarak bir süre ısınmaya bıraktığım sürücüler ve özellikle ribbon sürücü yaklaşık yarım saat sonra V3M’ye göre çok daha büyük bir görkemle karşımdaydı. Mahler’in haykırışları M103’de çok ama çok daha dengeli ve sıcaktı. 20 cm’e yaklaşan sürücü her iki filtre devresi de 2200Hz kesimine rağmen 16 cmlik Aurum Cantus’a göre çok daha sıcak, derinlik ve şeffaf bir karakteristiğe sahipti.
İkinci CD’de yer alan Brad Mehldau Trio’nun Day is Done ve Dino Saluzzi Group, Juan Condori albümü ise testlerimin vazgeçilmez ikilisidir. Uzanıp dalıp giderken bu yolculuğumda bana sistemin ne kadar eşlik edeceğini anlatırlar. Albümle aynı adı taşıyan “ Day is done” zil kontrbas ve piyano üçlüsünün yer aldığı hoparlörü ciddi anlamda sorgulayan bir parçadır. Objektif konuşacaksam tabii M103’e tabii 50 ways to leave your lover!
Dino Saluzzi’deki Juan Condori haklı olarak albüme adını vermiş deli bir parça. V3M’nin dinlediğim tüm albümlerde birlikteliği en sevdiği albümdü. Bandeneon ve gitar ağırlıkla Dino Saluzzi sıcak ve Latin romantizminin tüm güzelliklerini yansıtan bir albüm her şey güzel ise önce albüme sonra sisteminize karşı derin bir aşk duymanıza sebep olacak bir yapı. Her iki hoparlörde de ulaştığım en güzel sonuç, bu üç test CD’sinden hangisinde diye düşündüm. Ve hiç şüphe etmeden karar verdim:
Gitarist Jose Maria Saluzzi “La Camposantena” Parçaları biz seviyoruz sanıyoruz ama inanın hoparlörlerde parça beğeniyor.
Son gelen fotoğraflar (bir çoğunu daha ayrıntılı olarak web sitemizde görebilirsiniz) dünyada ilk kez yayınlanıyor. Aurum Cantus mutfağını görüyorsunuz, ne gelişmiş CNC’ler, ne de farklı fabrikasyon yaklaşımlar. Aurum Cantus’ta en alt gruplar hariç, ucuz büro malzemesi gibi duran hoparlör kutuları yok. Bir Aurum Cantus alan bilmeli ki yüksek teknolojiye sahip sürücülere pahalı malzemeden oluşmuş bir filtre devresine ve el yapımı, el emeği göz nuru hazırlanan bir hoparlör kutusuna sahipler. Ahşabın üzerine 20′ ye yakın işlem yapıldığını söylemem, sanırım, bu hoparlörlerin nasıl yapıldığına dair fikirler verecektir.
Hoparlörler Bursa’da. Bildiğim kadarı ile henüz diğer illerden bayilik başvurusu yok. Yakın bir zamanda Bursa dışında yer almaya başlayacağına dair girişimler varmış.
Olumsuz taraflarına baktığımızda öncelikle firmanın üretim anlayışı …
Aurum Cantus çok fazla üretim yapıyor. Çeşit çok. Birbirine yakın seçenekler, gereğinden fazla. Bu en azından psikolojik olarak, tüketici üzerinde kalite anlayışında bir güvensizlik yaratıyor. Çinli üretim anlayışının hızla terk edilmesi gerekiyor. Bunu Tayvanlı Usher yapmaya başladığından beri giderek gerek prestij gerek kalite açısından çok daha sağlam yerlere geldi
Diğer eleştirim yazıda söz ettiğim konu. Hoparlör üzerinde yapışık binding post paneli. Basit bir seri üretim anlayışı gibi duruyor. Medya marketlerde bir hoparlörün başına gelen kazalar sıralaması içerisinde binding post kırığı 2. veya 3. sırada yer alıyor. Böyle bir durumda sisteme nasıl müdahale edilecek merak ediyorum.
Vefa Çiftçioğlu
Aurum Cantus V3M
Ses: 7 /10
İşçilik: 10/10
Sahne: 7/ 10
Bas: 7/10
Mid 7/10
Tiz: 8/10
Aurum Cantus M103
Ses: 9 /10
İşçilik: 10/10
Sahne: 8/ 10
Bas: 8/10
Mid: 8/10
Tiz: 8/10
Aurum Cantus V3M
Tasarım: 2 yollu raf tipi
Frekans Cevabı: 45Hz-40kHz
Hassasiyet (2.83V/1m): 88dB
Empedans: 8 ohms (minimum 6.4 ohms)
Güç ihtiyacı: 50-200W
Tiz Sürücü: G3N ribbon
Mid/bas sürücü: AC165AVM/50CK
Ölçüler: 410mm×225mm×359mm
Ağırlık: 16kg
Aurum Cantus M103
Tasarım: 2 yollu kule tipi
Frekans Cevabı: 35Hz-40kHz
Hassasiyet (2.83V/1m): 89dB
Empedans: 8 ohms (minimum 6.4 ohms)
Güç ihtiyacı: 50-200W
Tiz Sürücü: G3i ribbon
Mid/bas sürücü: AC180/50C2C
Ölçüler: 1025mm×220mm×273mm
Ağırlık: 22kg
Fiyatlar: Firmaya Sorunuz
Ayrıntılar için: btrhifi.com
Bir yorum ekleyin